12. 6. 2011.

PUNJENE TIKVICE


ISTO TO SAMO MALO DRUGAČIJE

Već sam objavila recept za punjene tikvice u postu  Jela od mlevenog mesa, a sada želim da ovaj recept objavim  posebno i sa fotografijama izrade. Razlog za ponovno objavljivanje recepta za ovo jelo nisu samo fotografije već i činjenica na koju želim da ukažem, a o čemu sam često govorila u propratnim tekstovima na mojim stranama, da je za kuvare početnike bitno da savladaju osnovne tehnike pripreme nekog jela, da steknu rutinu i shvate šta je to što daje da tako kažem, pečat,nekom jelu. Kad steknemo sliku o procesu stvaranja nekog jela prelazimo na viši nivo kulinarstva u kome smo potpuno oslobođeni zavisnosti od recepta, tačne mere sastojaka i možemo da se poigravamo u kuhinji, stvarajući onakva jela i na način na koji mi to najviše volimo.
Ako budete čitali recept koji je objavljen u gore pomenutom postu i ovaj sada, videćete da postoje razlike u sastavu fila, ali i jedno i drugo su punjene tikvice.

PUNJENE TIKVICE



Potrebno je:

-računajte po osobi tri tikvice (to je prosek, odrasli pojedu više, deca manje)Ovde se misli na tri polovine tikvica.
-za 15 tikvica potrebno je bar pola kg mlevenog mesa. Količina mesa varira u zavisnosti od toga da li ćete mesu dodati pirinač, da li dodajete neko povrće...Potpuno je stvar izbora vrsta mesa: junetina, svinjetina, mešano meso.
-po želji i samo estetike radi tikvice možete poklopiti parčićima svežeg paradajza, pa će vam trebati 2 lepa paradajza....i još jedan dva da dodate u fil, ako imate paradajz u frižideru...
-mešavina povrća- meksička mešavina: tanka zelena boranija,crveni pasulj,kukuruz šećerac....Pola pakovanja ili nešto manje od toga je sasvim dovoljno.
-veličina tikvice nije presudna ali najbolje ćete iskoristiti tikvice srednje veličine koje imaju prilično ujednačene krajeve, tj. nisu mnogo uže kod peteljke u odnosu na donji deo...
-bela zaprška: malo ilja malo brašna
-začin za soljenje
-jedan luk
-malo ulja za dinstanje...
-kiselo mleko ili pavlaka za posluženje jela

POČETNA TAČKA - FIL ILI TIKVICE?

Da li ćete prvo pripremiti fil ili izdubiti tikvice, stvar je vašeg raspoloženja. Ja volim da krenem od fila jer nikad ne znam šta će mi pasti na pamet da sve stavim u njega, pa tako polazeći od fila, dajem sebi mogućnost da procenim koliko će mi tikvica trebati.U jednu tikvicu stane odprilike,dve kašike fila. Osim toga, kad prvo napravim fil, on malo odstoji, pa lepo upije sve sokove i malo se prohladi i tako mi je lakše da koristim i prste u punjenju tikvica.
PRIPREMA FILA

Na malo ulja prodinstate sitno iseckan crni luk. U ovaj fil, koji sam danas pravila, ja sam dodala i jedan sočan svež paradajz, iseckan na male parčiće.Paradajz pusti sok pa se luk lepo dinsta.Onda sam dodala meksičku mešavinu povrća.Sve u svemu vi možete staviti mešavinu po svom izboru ali vodite računa da treba da punite tikvice pa vam u principu odgovara sitnije iseckano povrće.Dinstala sam povrće dok nije omekšalo uz povremeno dosipanje malih količina vode, kako ne bi zagorevalo.Kad je povrće omekšalo, a tome nije prošlo ni deset minuta, dodala sam meso.Dobro sam sve izmešala varjačom, razbijajući grudvice mesa i kad je svo  meso izgubilo izgled sirovog, smanjila sam temperaturu ringle, poklopila i pustila fil da se malo sam dinsta u pari i sopstvenim sokovima.Posle pet minuta, otklopila sam šerpu, promešala sve i dodala varjaču začina za soljenje. Ovde napominjem, da oni koji žele, pre dodavanja začina za soljenje, mogu  dodati i šoljicu dobro opranog pirinča.Sve promešate, isključite ringlu i fil je gotov.

 Poklopite ga i pripremite tikvice.

PRIPREMA TIKVICA

 Prvo odrežite peteljku i dno tikvice ravno.Ogulite tikvice.Presecite ih na pola.Izdubite ih. Za to vam je izuzetno koristan onaj trimer-nožić koji koristite i za šargarepu.Osim toga njegova zaobljenost vam omogućava da tikvice lako i brzo izdubite.
 Nožićem za guljenje lako izvadite mekanu sredinu tikvica.
 Tikvica je spremna za punjenje.
 Biće ih dovoljno za lep ručak...
 Fil se taman lepo rashladio...
 Sve je tu, samo da spojimo!
Napunjene tikvice možete poklopiti paradajzom, ali i ako to ne učinite ništa se posebno neće desiti. Fil ostaje na mestu.Ja jednostavno volim da dodajem boje...Takođe, sve one tikvice koje ne mogu da stanu na dno šerpe položite preko onih koje ste već složili.One će se kuvati na pari i biće isto toliko ukusne kao i one dole.

 Složene tikvice u šerpi skoro spremne za kuvanje
samo još da dolijete malo vode.Sipajte vodu između tikvica, do nivoa koji prekriva njihovu visinu na 2/3. Dodajte toj vodi i malo začina za soljenje, pola kašike, sipajući začin između tikvica.Protresite malo šerpu da se začin rastvori u vodi....
Poklopite, pustite da voda provri, smanjite temperaturu da jelo ujednačeno krčka
i kuvajte jedno 40-tak minuta.

 Na malo ulja propržite malo brašna
 Čim procvrči....
sipajte u vodu između tikvica.protresite šerpu, 
da se sve sjedini i pustite samo malo da navri. 
Gotovo!
Služite ih sa kiselim mlekom ili pavlakom.

13 коментара:

  1. Sve pohvale za ovako dobro uputstvo kako rukovati sa tikvicama;) Vidi se da si pristupila poslu profesionalno :)) Tikvice - uvek. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. nice job,very good awesome dish so beautifully presented looks superb,hugs.

    ОдговориИзбриши
  3. Super si to prikazala, a ujedno dala i ideju da i tikvice mogu biti filane kao paprika i to u raznim varijantama: mesnim i povrtnim. Kako jako volimo tikvice, imam nekoliko sličnih recepata i znam da je ovo odlično. U svakom slučaju, baš kako volim.

    ОдговориИзбриши
  4. I ja sam planirala sutra da ih punim.volim da ih punim i sa mlevenim belim mesom,ne znam da li si probala?Divno od tebe,kao i uvek!

    ОдговориИзбриши
  5. Majo,nećeš mi verovati danas dok sam pisala ovaj post,setila sam se da bi bile odlične i sa belim pilećim mesom!U svakom slučaju su odlične!

    ОдговориИзбриши
  6. Super za punjene tikvice, ovaj recept mi je i više nego dobro došao. Volim punjene tikvice, ali nisam ih sama radila tako da mi je ovo super. Odlično si ih napravila !

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман28. јун 2012. 02:16

    Svaka Vam cast za odlicno objasnjen postupak! Sada cu ih prvi put spremati. Zahvaljujuci ovako dobrom objasnjenju nadam se da nece biti problema. Svaka cast!

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман26. јул 2012. 06:26

    Super. Odlicno i recept i objasnjen postupak.

    ОдговориИзбриши
  9. Super su recepti, laki za pocetnike. A evo i jednog linka za sve kulinare PurpleDinner.com. Vredi pogledati!

    ОдговориИзбриши
  10. Super je recept :)

    Bacite pogled na nasu verziju na: http://zakuvavanje.rs/punjene-tikvice/

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...